【English is below】
新規で体験紹介ページを作成する場合と同様、
PCからの場合
∟TABICAへログイン後>右上のアイコンをクリック>ダッシュボードをクリック>ホストメニュー>体験管理>編集
スマホからの場合
∟TABICAへログイン後>右上のアイコンをクリック>ホストメニュー>体験管理>編集
より「基本設定 / 高度設定」の編集ができます。
▼基本設定で編集できること
- 体験名
- メイン・サブ画像
- 体験できること
∟※ 2020/5/27より「ゲストへのメッセージ」「料金に含まれるもの」は「体験できること」に統合されました - カテゴリ
- 集合場所の住所 / 集合場所の地図 / 開催エリア
- オンラインURL
- 参加定員
- 体験にかかる時間
- 価格設定
- 予約期限
- 開催確定期限(=キャンセル期限)
- 開催成立人数
※ 注意事項 ※
開催日を登録したあとに 基本設定/高度設定>編集>公開 をした場合、
以下の項目においては、すでに登録されている開催日には変更が適応されないのでご注意下さい。
<基本設定>
- 価格設定
- 開催確定期限
- 予約期限
- 参加定員
- 開催成立人数
<高度設定>
- オプション商品設定
すでに登録された開催日の上記項目を変更する場合、以下の二通りの方法があります。
- 一度開催日を中止にして、体験管理から変更後、再度開催日登録を行う
- 開催カレンダーから、開催日毎に変更す
∟価格の変更について詳しくはこちら
∟開催確定期限の変更について詳しくはこちら
※高度設定>オプション商品設定は開催日ごとの変更はできません
▼高度設定で編集できること
- オプション商品設定
- 注意事項
- 集合場所の写真
- 体験紹介動画URL
- 予約リクエスト 受付る / 受け付けない 予約リクエスト受付時の説明文
- 予約メッセージ受付る / 受け付けない 予約メッセージ受付時の説明文
- 自動承認
- 雨天対応
- 参加者へのお知らせ
▼ステータス別の編集方法
①ステータスが【下書き / 編集中】の場合
- 【下書き】ステータスのもの
∟作成内容の保存のみされている状態。TABICA HP上に体験紹介ページは公開されていません。(他ユーザーは体験紹介ページを見ることができません) - 【編集中】ステータスのもの
∟編集した内容は体験紹介ページには公開されておらず、公開されている体験紹介ページにはその編集を行う前の情報が記載されています。(編集した内容は保存のみされています)
「基本設定」または「高度設定」をクリックして体験内容を編集完了後「公開」ボタンを押すとサイトに公開されます。
意図せず【編集中】ステータスになっている場合は、
前回の編集内容がサイトに反映されていませんので、
体験管理>該当の体験>ステータス変更▼ ボタンを押して、公開して下さい。
※ 体験紹介ページ公開までの方法は、新規で作成する場合をご参照ください。
※ 体験紹介ページが公開されると開催日程を登録できるようになります。
②ステータスが【公開中】の場合
体験紹介ページはサイトに公開され、ゲストからも閲覧できる状態です。
編集したい場合は 該当の体験>編集 をクリックしてください。
一度編集を加えるとステータスが【編集中】になるので、
公開されている体験紹介ページに編集した内容を反映させるには、
再度「編集内容公開」ボタンを押して公開をする必要があります。
※編集後は、必ず「公開」または「編集内容公開」をクリックしてください。
ステータスが【下書き / 編集中】の場合は、編集前の内容が予約サイトに公開され続けますのでご注意ください。
関連記事:【ホスト】体験管理で出来ること
関連記事:【ホスト】開催カレンダーで出来ること
【Host】Experience editing
Just like when creating a new experience introduction page you can edit with "Basic setting / Advanced setting".
From a PC (Browser)
∟ After logging in to TABICA > Click the icon on the upper right > Click the dashboard > Host menu > Experience > Edit
From a smartphone (Browser)
∟ After logging in to TABICA > Click the icon on the upper right > Host menu > Experience > Edit
▼ What you can edit with Basic settings
- Experience name
- Key / introduction images
- Description (What you can experience)
- Category
- Experience Area (Online or Pref. / City / station)
- Online experience (Online URL to preset)
- Address
- Map
- Capacity
- Required time
- Pricing
- Booking deadline
- Cancel deadline
- Minimum number of the guests
※ Notes ※
Please note that if you select Basic or Advanced Settings> Edit> Publish after registering the date, the following items will NOT be applied (reflect) to the dates already registered.
<Basic setting>
- Pricing
- Cancel deadline
- Booking deadline
- Capacity
- Minimum number of the guests
<Advanced setting>
- Option fee setting
Two ways to change the above items on the already registered date.
- Cancel the date once, change from Experience section, and register the date again.
- Change from Calendar section to each date
∟ Click here for details on changing experience fee
∟ Click here for details on changing the cancel deadline
* Advanced setting > Optional setting is not changeable for each date setting.
▼ What you can edit with Advanced settings
- Precaution
- Photo of meeting spot
- Movie (Experience introduction video URL)
- Booking request Accept / not Accept
- Preset notice of booking requests
- Booking message Accept / not Accept
- Preset Notice of booking message
- Auto approval
- Rainout cancellation
- Information for guests
▼ How to edit by each status
① When the status is [Draft / Edited]
- [Draft] Status
∟ Only the created contents are saved.
The experience introduction page is not open to the public on the TABICA.
(Other users cannot see the experience introduction page) - [Edited] Status
The edited content is not published on the TABICA page, and which contains the information before the editing. (Edited content is only saved)
Click Edit > Basic Setting or Advanced Setting to complete the experience content, and select [Publish] from “Change status ▼” pull-down.
Unintentionally, if your experience is in the [Editing] status, the contents of the previous edition are not reflected on the site.
Experience > Applicable experience> click the “Change status▼” pull-down to select [Publish] .
* For the method to publish the experience introduction page, please refer to this article How to create a new experience.
* When the experience introduction page is released, you will be able to set the event dates.
② When the status is [Published]
Your experience introduction page is open to the public and can be viewed by all visitors.
You may check to click Preview.
If you like to edit, click Edit > Basic setting and/or Advanced setting to re-edit.
Once you edit it, the status will be [Edited].
To reflect the edited content on the page, you need to select the [Publish] from the “Change status ▼” pull-down.
* After editing, be sure to click "Publish" or "Publish edits".
Please note that if the status is [Draft / Edited], the last content (before editing) will continue to be published on the reservation site.
Related article : Experience/ Availability
Related article : Calendar / Availability
コメント
0件のコメント
記事コメントは受け付けていません。