【English is below】
▼開催カレンダーから確認
自分の体験に入った予約の確認・管理は、下記ページより行えます。
PCからの場合
∟TABICAへログイン後>右上のアイコンをクリック>ダッシュボードをクリック>ホストメニュー>
開催カレンダー>該当の開催日>予約情報
スマホからの場合
∟TABICAへログイン後>右上のアイコンをクリック>ホストメニュー>
開催カレンダー>該当の開催日>予約情報
▼メッセージでやり取りしているゲストから予約が入ったか知りたいとき
メッセージでは ニックネーム が表示されていますので、
開催カレンダー>該当の開催日>予約情報 から、予約者のニックネームをメッセージでやり取りしているゲストと照らし合わせて確認してください。
▼予約者にメッセージを送りたいとき
メッセージを送りたい予約者のニックネーム右側にある「・・・」をクリックし、プルダウンの「メッセージ」をクリックすると、予約しているゲストに対してメッセージを送ることができます。
以下の場合などで効果的に使用できます。
- ゲストの「予約時のメッセージ」に対する返信をしたい場合
- ゲストの「キャンセル時のメッセージ」に対する返信をしたい場合
- ゲストと開催時間や開催可否の調整をしたい場合
- 参加するにあたっての必要情報がゲストから届かない場合
※ 特定の開催日時の予約者全員に対してメッセージを送りたい時は グループ機能 を使用してください。
【Host】Booking list
▼ Confirm from Date
▼ Confirm from Calendar
To confirm or manage bookings of your experiences are..
From PC:
∟ After logging in to TABICA > Click the icon on the upper right > Click the dashboard > Host menu > Calendar > Applicable date > Booking information
From Smartphone:
∟ Please skip the [Click the dashboard] process from above.
▼ When you want to know if a booking has been made from a guest who is contacting in message
The nickname is displayed in the message, so please check the nickname of the person who made the booking.
Calendar > Applicable date> Booking information.
▼ When you want to send a message to the person who made the booking
You can send a message to the guest who made a booking by clicking [...] mark on the upper right of the guest’s nickname > Select "Message" in the pull-down menu.
It can be used effectively in the following cases.
- If you want to reply to the guest's "message at the time of booking"
- If you want to reply to the guest's "message when canceling"
- If you want to coordinate the holding time or availability with guests
- If the guest does not provide the necessary information to participate
※ If you want to send a message to all the guests for a specific date and time, please use the group function.
Related article : Check the cancelled booking
コメント
0件のコメント
記事コメントは受け付けていません。