【English is below】
ホストは、体験ごとに予約の【承認/否認】を選ぶことができます。
以下の手順にて設定変更が可能です。
PCからの場合
∟TABICAへログイン後>右上のアイコンをクリック>ダッシュボードをクリック>ホストメニュー>体験管理>該当の体験>編集>高度設定タブ>自動承認
スマホからの場合
∟TABICAへログイン後>右上のアイコンをクリック>ホストメニュー>体験管理>該当の体験>編集>高度設定タブ>自動承認
※ 初期設定は「設定する」にチェックが入っています
▼「設定する」にチェックを入れた場合
すべての予約は自動的に承認されます。
予約ごとに受け入れるか断るかを選ぶことはできません。
予約が入ったら自動的に予約確定し、
ホストメニュー>開催カレンダー>該当の開催日>予約情報 に反映され、参加者として人数にカウントされます。
▼「設定する」からチェックを外した場合
予約が自動承認されません。
ホスト自身でそのゲストの予約を受け入れるかどうかを選ぶ必要があります。
しかし、体験の開催確定期限までに【承認/否認】が選択されていないと、自動的に承認となります。
■承認のルール
- 体験の開催確定期限までに【承認/否認】が選択されていないと、自動的に承認される
- 開催が確定している開催日の開催確定期限後に予約が入り、体験の開催が確定している場合は、予約期限までに【承認/否認】が選択されていないと、自動的に承認される
予約の承認については、ゲストのニックネームをクリックし、プロフィールやゲストレビューを確認し、判断してください。
ゲストの参加を承認する場合は、「予約を承認する」ボタンをクリックしてください。
▼ゲストの参加を否認する場合
「予約を断る」ボタンをクリックしてください。
「予約を断る」ボタンをクリックすると、下記のメッセージが表示されます。
- 「この操作は取り消せません。予約をお断りするにあたり、ゲストとのコミュニケーションは十分にとれていますか。問題なければボタンを押してください。」
「お断りする」をクリックすると該当の予約はキャンセルとなります。
お断り理由の例:
- この体験はホストの自宅で開催するため、安全上、電話番号を登録しているゲストのみ承認しています。
- 体験を開催するにあたり、ゲストのことをある程度知っておきたいと思っているため、プロフィールに記載のあるゲストのみ承認しています。
予約を否認したゲストへの返金:
予約を否認した場合、ゲストへは通常のキャンセルと同じ返金処理が実行されます。
- クレジットカード決済 → 自動的に返金されます
- 銀行振込 → ゲストご自身で、運営へ返金申請を行っていただきます
▼ステータス表示
予約を承認すると、ステータスは「予約成立」となります。
予約を否認すると、ステータスは「キャンセル済」となります。
※ キャンセル予約の確認は、ホストメニュー>開催カレンダー>該当の開催日>予約情報 から行えます
関連記事:【ホスト】女性限定体験に設定するにはどうしたらいいですか?
【Host】Booking : self-judgment / Auto approval
The host can choose [Approve / Reject] for the booking for each experience.
From PC:
∟ After logging in to TABICA > Click the icon on the upper right > Click the dashboard > Host menu > Experience > Applicable experience > Edit > Advanced setting tab > Auto approval
From Smartphone:
∟ Please skip the [Click the dashboard] process from above.
* The default setting is checked as a "Set" ✔︎ marked.
▼ When ✔︎ marked
All bookings will be approved automatically.
You cannot choose to accept or reject each booking.
When a booking is made, it will be automatically confirmed, Host menu> Calendar > Applicable date> It will be reflected in the booking list and will be counted as a participant.
▼ If you take the ✔︎ out
The booking is not automatically approved, so the host must choose whether to accept the guest's booking.
However, if [Approval / Reject] is not selected by the cancel deadline of the experience, it will be automatically approved.
■ Approval rules
- If [Approval / Reject] is not selected by the cancel deadline, it will be automatically approved.
- If a booking is made after the cancel deadline on the date when the event is confirmed with the other booking, it will be automatically approved if [Approve / Reject] is not selected by the booking deadline.
Click on the guest's nickname to find their profile and make a decision whether you are welcome or not certain (reject) on your experience.
If you want to approve the guest's participation, click "Approve".
▼ When rejecting guest participation
Click "Reject".
When you click "Reject", the following message will be displayed.
"This operation cannot be undone. Do you have sufficient communication with the guest to decline the reservation? If there is no problem, press the button."
If you click "Reject", the booking will be cancelled.
Example of reasons for refusal:
- Since this experience will be held at the host's home, for safety reasons, only guests with registered phone numbers are approved.
- We only approve guests listed in our profile because we want to know some of our guests in hosting the experience.
Refunds to guests:
If you reject the reservation, the guest will receive the same refund process as a normal cancellation.
- Credit card payment → Automatic full refund
- Bank transfer → Refund by receiving a refund request from the guest only if the transfer has been completed.
▼ Status display
If you approve the reservation, the booking status will be displayed as "Confirmed".
If you reject the booking, the status will be "Cancelled".
* Host menu> Calendar > Applicable date> Booking list> Please ✔︎ check the box [Show canceled booking] to display.
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