【English is below】
ゲストからの予約が入らないようにするには、
予約受付停止 と非公開設定の2通りの方法があります。
※非公開設定にするには、まず予約受付停止とする必要があります。
※開催日が登録されている体験を予約受付停止にする場合は、開催日が過ぎてから、もしくは開催日を中止にしてから予約受付停止/非公開としてください。
①予約受付停止
ページは公開されたままですが、予約ボタンが押せなくなり、予約リクエストも受け付けない状態になります。
「現在は開催リクエストを受け付けておりません」というメッセージが表記され、
リクエストの送信ができなくなります。(メッセージ送信はできます)
▼予約受付停止の手順
PCからの場合
∟TABICAへログイン後>右上のアイコンをクリック>ダッシュボードをクリック>ホストメニュー>体験管理>該当の体験の「ステータス変更▼」をクリック>予約受付停止を選択
スマホからの場合
∟TABICAへログイン後>右上のアイコンをクリック>ホストメニュー>体験管理>該当の体験の「ステータス変更▼」をクリック>予約受付停止を選択
※既に予約が入っている場合は、該当の日程を開催中止にしてから設定してください
※ 該当の体験>編集>高度設定>「予約リクエストを受け付ける」に✓を入れている体験の場合でも、予約受付停止にすると体験紹介ページからの予約リクエストができなくなります。
(再び予約受付を再開すると、リクエストの受け付けも再開します)
▼予約を再開する手順
ホストメニュー>体験管理>停止中タブ>該当の体験の「ステータス変更▼」をクリック>予約再開を選択
※ 内容を編集したい場合は「予約再開」した後「編集」ボタンから行えます
②非公開設定
ユーザーがURLをクリックすると「お探しのページが見つかりません」という表記になり、
内容の一切がユーザーから見えなくなります。
非公開にするには、まず予約受付停止にしてから以下手順にて操作ください。
▼非公開設定の手順 (「予約受付停止」設定後)
PCからの場合
∟TABICAへログイン後>右上のアイコンをクリック>ダッシュボードをクリック>ホストメニュー>体験管理>停止中タブ>「ステータス変更▼」をクリック>【非公開】をクリック
スマホからの場合
∟TABICAへログイン後>右上のアイコンをクリック>ホストメニュー>体験管理>停止中タブ>「ステータス変更▼」をクリック>【非公開】をクリック
▼予約を再開する手順
ホストメニュー>体験管理>停止中タブ>該当の体験の「ステータス変更▼」をクリック>公開を選択
▼予約を再開する前に修正したい場合
ホストメニュー>体験管理>停止中タブ>該当の体験の「編集」をクリック>内容を編集した後「公開」をクリック
【Host】Suspending / Hide the experience
There are two ways to avoid booking from guests.
Suspending and private setting.
* To make it private, you must set it suspending first.
① Stop accepting bookings (Suspending)
The page remains open, but the Book button cannot be pressed and booking requests will not be accepted.
The message "We are not accepting requests at this time" is displayed and the guest will not be able to send requests. (They can send a message)
Procedure for stopping booking acceptance
From PC:
∟ After logging in to TABICA > Click the icon on the upper right > Click the dashboard > Host menu > Experience > Click "Change status ▼" of the relevant experience > Select “Suspend”
From Smartphone:
∟ Please skip the [Click the dashboard] process from above.
* If you set as suspend for experiences which have ✓ in Advanced Settings> "Accept booking requests", guests will not be able to make booking requests from the experience page.
(If you changed the status to publish again, accepting requests will resume)
② Private setting
When the user clicks on the URL, it says "The page you are looking for cannot be found" and All content is invisible to the user.
Private setting procedure (after setting "Suspended")
From PC:
∟ After logging in to TABICA > Click the icon on the upper right > Click the dashboard > Host menu > Experience > Archived tab > Click "Change status ▼"> Click “Private”
From Smartphone:
∟ Please skip the [Click the dashboard] process from above.
* If you have any booking, please cancel the schedule before setting it to private.
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